Om oss

Torunn Schiefloe

Torunn er født og oppvokst på Levanger, og flyttet etter 20 år borte endelig hjem med sin familie på fire. Hun er utdannet veterinær i Oslo og Berlin,og har vært klinikkveterinær på Sveriges største dyresykehus, Blå Stjärnan  i Gøteborg i mange år.

Dyresykehuset er drevet som en stiftelse, der alt overskudd går tilbake i bedriften i form av utstyr og videreutdanning av personalet, ikke til noen som tar ut en profitt. Kompetansenivå blir derved høyt, utstyret avansert og fokuset utelukkende på dyrets beste. Blå Stjärnan er involvert i forskning på flere områder innen smådyrmedisin, og har også en aktiv rolle i videreutdanning av andre veterinærer fra inn- og utland.

Torunns bakgrunn her har gitt henne mulighet til å jobbe sammen med 60 faglig engasjerte og internasjonalt ledende kolleger. Dyresykehuset har totalt over 300 ansatte.

Hun ble gitt muligheten til å fokusere på og videreutdanne seg innen spesialinteressene sine; indremedisin og spesielt dermatologi, allergi og hudsykdommer på hund og katt.

Torunn har også videreutdanning innen ultralyd, leversykdommer, anestesi, akuttmedisin og diabetes.

Hun gjør alle typer akuttkirurgi og de fleste mykdelsinngrep.

Etter studiene var hun kort innom som hestepraktiserende veterinær

Veterinær Anniko Nydal

Veterinær Anniko Nydal er født og oppvokst i Sverige.

Anniko tok sin veterinæreksamen i Budapest i 2006 och har siden jobbet på ulike dyresykehus i Sverige, bla Västra Djursjukhuset i Gøteborg og Läckeby Djursjukhus i Kalmar .

Under årene på dyresykehus har Anniko skaffet seg en bred kompetanse innen både akuttmedisin, indremedisin og kirurgi.

Hun har videreutdannet seg kontinuerlig innen ulike fag og i 2016 tok hun eksamen i Uppsala og kan deretter titulere seg Spesialist på hunden och kattens sjukdomar.

Hennes spesialinteresser er tannsykdommer og ultralyd og indremedisin.

I 2017 flyttet hun med familien till Levanger, og Anniko har siden da jobbet på Levanger Dyreklinikk .

På fritiden liker Anniko å gå på tur og reise med familien. Hos Anniko bor det 2 katter som heter Stella og Kenny.